KONTAKTAI

Apie tinklalapio autorę

Esu Nelia, Vilniaus Žygimanto Augusto progimnazijos rusų (užsienio) kabos mokytoja metodininkė.

Turiu aukštąjį pedagoginį išsilavinimą. Specialybės: rusų kalbos ir literatūros mokytoja, vokiečių kalbos mokytoja.

Kai pradėjau dirbti mokykloje, buvo rusų literatūra, pasikeitė gyvenimas – pasikeitė poreikiai, literatūros nebeliko ir darbas tapo truputi pilkesnis. Juk literatūra – yra labai įdomu! Išgyvenę dėl pasikeitimų, tenka sutikti juos išskėstomis rankomis ir parodyti, kad gerai gebame įveikti bet kurį gyvenimo vingį! Pritariu nuomonei, kad reikia mokytis visą gyvenimą.

Esu pakankamai reikli sau, todėl nuolat ko nors mokausi. Tai tas, kas atitinka mano poreikius, kas yra įdomu, ką galiu pritaikyti santykiuose. Tai tas, kas maitina protą, džiugina sielą, generuoja idėjas, pritraukia bendraminčius ir sudomina mokinius. Būti žinančiam yra smagu. Mėgstu keliauti, bendrauti vokiečių kalba, klausytis geros muzikos, vairuoti, padėti žmonėms, praleisti laiką su šeima ir pačiais geriausiais žmonėmis, kurie palaiko mane visuose mano gyvenimo akimirkose. Domiuosi dizainu, psichologija, informacinėmis technologijomis. Kad dirbti būtų daug smagiau ir lengviau, perkėliau sukauptą medžiagą iš darbo kabineto spintos į savo metodinį tinklalapį, kurį pati administruoju: https://russischrusu.jimdo.com/

Įkvėpimo ieškau savo paslaptingame „gerų idėjų sandėliuke“, o jame visada puoselėjamos bent dvi naujos idėjos. Sena išmintis sako: „Svajonės pildosi, tik reikia tikėti ir įdėti nemažai pastangų!“ Viskas labai paprasta, ką bedarytum - daryk tai su meile! Todėl netgi plaudamas indus ar valydamas batus jausk malonumą. Tik tai yra sėkmės garantas. Dažnai kartoju šiuos žodžius sau ir savo mokiniams.

Norėčiau, kad mano mokiniai ne tik susidomėtų ir išmoktų mano dėstomą dalyką, bet ir gebėtų prisitaikyti prie kintančio pasaulio, būtų dori, aktyvūs, visko norintis ir svarbiausia nebijantys klysti. Tai keletas priežasčių, kodėl įtraukiu ugdytinius į informacinės ir mokomosios medžiagos kūrimą. Džiaugiuosi, kai tuomet prasideda tarp mūsų „susikalbėjimas“, bendradarbiavimas ir glaudesnis ryšys. Žaviuosi vaikų smalsumu, geranoriškumu, gabumais, mokausi iš jų pati. Juk mokytojas tobulėja kartu su savo mokiniais, tai yra tiesa, kurios nenuginčysi.

Organizuodama gabių mokinių kūrybines dirbtuves „Kurdami – mokomės“, mūsų bendradarbiavimui pasirinkau virtualią aplinką – Padlet.com platformą. Mokiniai kūrė interaktyvius treniruoklius rusų kalbos žodynui mokytis. Kūrybiniam darbui atlikti buvo sukurtos kelios Padlet sienos:

1. Padlet temai pasirinkti ir veiklos nuostatoms paaiškinti.

2. Padlet kiekvienai mokinių grupei ar norintiems dirbti individualiai.

3. Padlet atliktiems darbams demonstruoti.

Treniruokliai čia: https://padlet.com/jovasn/febv3g13n6go

Norėdama sudominti ir skatinti motyvaciją užsienio kalbos mokymuisi,  inicijuoju integruotus tiriamuosius projektus, kuomet mokiniai dirba komandomis ir mokydamiesi vieni iš kitų susieja įvairių mokomųjų dalykų žinias. Mokymasis neformalioje aplinkoje leidžia įgyti prasmingą patirtį, atskleisti talentus bei palaikyti gerus santykius tarpusavyje.

Įgyvendinant integruotus projektus bendradarbiauju su kolegomis bei kitų mokyklų mokytojais. Mūsų komanda: lietuvių kalbos, muzikos ir muzikinio teatro, specialiųjų klasių ir pradinių klasių mokytojai. 

Siekdami suburti mokinius projektinei veiklai stengėmės, kad esminių kompetencijų ugdymas, didaktika taptų ne prikišamai nuobodūs, o būtų gražiai įpinti į projektines veiklas, kad rezultatai keltų mokinių pasididžiavimą. Juk malonumą teikiantis darbas ir turi didžiausią poveikį.

Su mokiniais organizuotų projektų idėjos (nuorodos į pateiktą medžiagą mano tinklalapyje,  žiūrėkite meniu):

Nr.

Integruoto projekto pavadinimas

Idėja rusų kalbai mokytis

1

Mokymo priemonė. Tiriamasis projektas „Rusų patarlės – lietuviškai“

Integravimas: rusų kalba, lietuvių kalba, informacinės technologijos.

Ištirti, palyginti rusų ir lietuvių patarles, įsiminti jas, vartoti kasdieniame gyvenime.

2

Dainų konkursas „Kalba – tai muzika“

Integravimas: rusų kalba, muzika.

Supažindinti su dainą. Mokytis rusų kalbos linksmai – dainuojant.

3

Rašinių konkursas „Mylimiausias mokytojas“

Integravimas: rusų kalba, informacinės technologijos.

Gebės pristatyti žmogų, aprašyti jo išvaizdą ir pomėgius, perduoti gražiausias emocijas ir pagarbą pedagogams.

4

Tarpmokyklinis (4 mokyklų) tiriamasis projektas „Senosios gerosios pasakėčios vertybių aktualumas šiandien“.

Integravimas: rusų kalba, lietuvių kalba, dailė, informacinės technologijos.

Projekto medžiaga mokytojos tinklalapyje:

https://russischrusu.jimdo.com/lt/integruoti-projektai/

Paminėti Kristijono Donelaičio 300-ųjų gimimo metinių jubiliejų.  Supažindinti su  pasakėčia. Ezopo, K. Donelaičio ir I. Krylovo pasakėčių lyginamasis tyrinėjimas leistų pamatyti ir įvertinti šio žanro svarbą bei pasakėčių aktualumą šiandienos žmogui.

5

Kūrybinis tiriamasis projektas „Mokiniai kuria pasakėčias“.

Integravimas: rusų kalba, lietuvių kalba, dailė, teatras, informacinės technologijos.

Mokinių sukurta pasakėčių knyga:

http://en.calameo.com/read/003164772bf07d3c842f3

Filmas „Interviu su projekto dalyviais“:

https://www.youtube.com/watch?v=yl4h-bSjjaI

Ištirti pasakėčios žanro ypatumus, sukurti savo pasakėčių knygą lietuvių ir rusų kalbomis.

 

 


NACIONALINĖ MOKYKLŲ VERTINIMO AGENTŪRA

 

 1)    Mano darbo vertinimas mokyklos išorinio Audito ataskaitoje (2016 m. spalis). 


KONTAKTAI: 

Maloniai lauksiu laiškų el. paštu, rašykite!

Bitte den Code eingeben:

Hinweis: Bitte die mit * gekennzeichneten Felder ausfüllen.


Privet!

Elena Ellis

Iliustracijos "Elina Ellis"